کنترل ذهن با پیام های ناخودآگاه (subliminal message)

ناخوداگاه

 

دکتر «ژوزف مونتاگر» مي گويد: «آنچه مي خوريد باعث زخم معده نمي شود بلکه آنچه شما را مي خورد مانند عصبانيت و هيجان عامل زخم معده است.»

موضوع کمی عجیب به نظر می رسد ولی کاملا برای ذهن شما روشن است ، کد های مخفی که در بعضی از تصویر و یا فیلم ها و موسیقی وجود دارد ، شما متوجه آنها نمی شود ولی این کد ها کاملا بر روی ذهن شما و ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد و مغز شما به آنها جواب های دلخواه را می دهد 

قبل از تعریف و بیان مفهوم ”پیام های ناخود آگاه" ابتدا باید پدیده شرطی سازی را بیان کرد

 

دکتر «ژوزف مونتاگر» مي گويد: «آنچه مي خوريد باعث زخم معده نمي شود بلکه آنچه شما را مي خورد مانند عصبانيت و هيجان عامل زخم معده است.»
 
مفهوم شرطی سازی امروزه به عنوان یک مفهوم بنیادی به همه دانشجویان رشته روان شناسی آموخته میشود. اما جالب است بدانید که این پدیده برای نخستین بار توسط فردی تشخیص داده شد که اصلا روان شناس نبود! ایوان پاولف کسی بود که پدیده شرطی سازی را کشف کرد. او در خلال مطالعاتش در زمینه سیستم گوارشی سگ ها متوجه پدیده جالبی شد: هر گاه یکی از همکارانش وارد اتاق میشد بزاق دهان سگ ها شروع به ترشح میکرد!

 

 پاولف و دستیارانش انواع چیزهای خوردنی و ناخوردنی را به سگ ها نشان میدادند و میزان ترشح بزاق آن ها را مورد مطالعه قرار میدادند. پاولف متوجه شد که ترشح بزاق یک فرآیند واکنشی است و به طور خودکار در پاسخ به یک محرک خاص اتفاق می افتد و تحت کنترل آگاهانه حیوان نیست. با وجود این پاولف متوجه شد که سگ ها گاهی اوقات حتی بدون وجود غذا یا بوی آن شروع به ترشح بزاق میکنند! او به سرعت دریافت که این واکنش به سبب یک فرآیند فیزیولوژیک و خودکار نیست!

 

پاولف براساس مشاهداتش دریافت که ترشح بزاق یک واکنش آموخته شده است. سگ ها به لباس سفید دستیاران پژوهشی پاولف واکنش نشان میدادند و این لباس تداعی گر زمان غذا خوردن در آن ها بود. بر خلاف ترشح بزاق در زمان غذا دادن که واکنش غیر شرطی است... ترشح بزاق هنگامی که سگ انتظار دریافت غذا دارد واکنش شرطی است.

 

کشف شرطی سازی توسط پاولف به عنوان یکی از مهمترین کشفیات در تاریخ روانشناسی باقی مانده است . فرآیند شرطی سازی امروزه به دلیل کاربردهای زیاد از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری های سلامت روان همچنان با اهمیت باقی مانده است.

یکی از مثال های جالب برای این پدیده... استفاده دامداران از شرطی سازی برای حفظ دامهایشان است. به این طریق که به گوشت گوسفند دارویی تزریق شد که باعث تهوع میشد . شغال ها پس از خوردن گوشت مسموم به جای حمله به گوسفند ها از آن ها دوری میکردند.

اما متاسفانه با وجود استفاده های درست و به جا از این پدیده روانشناسی سواستفاده هایی نیز از  پدیده شرطی سازی صورت میگیرد که ”پیام های ناخود آگاه" یکی از آن هاست.

 به تصديق کليه روان شناسان جهان، موسيقي عامل هيجان است. صرف نظر از آنچه دانشمندان گفته اند اين مسئله يک مطلب تجربي است. هر کس به موسيقي گوش داده است مي داند موسيقي داراي هيجان است و در اصل همان هيجان است که باعث لذت انسان مي گردد. بنابراين هيچ کس منکر لذت موسيقي نيست. اما همين موسيقي گاهي چنان انسان را به هيجان مي آورد که ازحال طبيعي خارج مي کند و براي آن نمونه هاي فراواني است: «پس از پايان يکي ازبرنامه هاي (بيتل ها) براي اولين بار، (هيستري) دسته جمعي به جوانان حاضر در کنسرت دست داد. جوانان که از موسيقي پر هيجان آنها عاصي شده بودند به خيابانها ريختند، اتومبيلها را آتش زدند، شيشه هاي مغازه ها را شکستند و تعداد 135 نفر از آنها از فرط هيجان غش کردند که به بيمارستان منتقل شدند. در يکي ديگر از برنامه هاي بيتلها در «گلاسکو» 300 نفر دختر يک جا غش کردند.»

نهان سازی چیست ؟ 

تعريف كلي :نهان سازی در برگردان یا وارون نگاری (در زبان انگلیسی: Backmasking) شگردیست برای ضبط صدا که در آن نوا یا پیام گفتاری، با پخش وارونه درون آهنگی که قرار است بگونهٔ عادی پخش شود، نهادینه می شود. نهان سازی در برگردان کاربردیست دانسته که بواسطهٔ آن، پیغامی که از وارون آواها به مغز می رسد می تواند ناخواسته باشد. 

تاريخچه : 
نهان سازی در برگردان در امریکا از دههٔ ۱۹۸۰ به جستاری کشمکش برانگیز بدل گردیده است. زمانیکه مذهبیون دیدگاهشان را دربارهٔ گروه های برجستهٔ موسیقی چنین بازگو نمودند که این شیوه درجهت اندیشه های اهریمنی به کار گرفته  شده است که تظاهرات صفحه سوزان و وضع قانون ضد-نهان سازی در برگردان توسط دول ایالتی و فدرال را نیز بدنبال داشت. اینکه نهان سازی در برگردان می تواند بصورت زیر آستانه ای بر شنوندگان تأثیر کند یا خیر، پرسشی است که هنوز مورد چالش هر دو طرف است.( در بعضي موارد مشاهده شده كه ذهن در ضمير ناخوآگاه بعضي از مطالب را تحليل و برداشت كرده و استفاده ميكند )

 

شيطان در موسيقي (پيامهاي پنهاني)
در غرب سال 1950را سال تولد و نزول رسمي شيطان بوسيله موسيقي ناميده اند و در همين سال بود که گروه «بيتل ها» و «الويس پريسلي» که از شعبات گروه «راک اندرول» هستند شروع به کار کردند و مروج اين مکتب (شيطان پرستي) شدند.

 

اين گروهها برطبق گفته ها و نوشته هايشان، نفس و زندگي خود را به شيطان سپرده اند و شيطان را چون خداي خود مي پرستند و خدمت مي کنند و در بيانيه هاي خود اعلام کرده اند که شيطان نيز به آنان قدرتي داده است تا بوسيله آن معجزاتي انجام دهند که باعث خودکشي اشخاصي مي شود که براي شنيدن کنسرت آنها مي آيند. اين گروههاي شيطاني قادرند که به وسيله کنسرتي که اجرا ميکنند مردم را به صدمه زدن به خود و حتي خودکشي ترغيب کنند. مثلا در مورد گروه «پينک فلويد»، ميانگين خود کشي يا صدمه رساندن شديد به خود، بعد از هر اجراي اين گروه 15 تا 20 نفر مي باشد.

گروههاي شيطان پرست را به طور کلي به عنوان گروه «راک اندرول» مي شناسند که خود اين گروه به گروههاي کوچکتر تقسيم ميشود. مثل: جمعه سياه، سنگهاي غلطان، پينک فلويد، وسپ «WASP» (که نام خود را از حروف اول جمله We Are Satan People «ما امت شيطان هستيم» گرفته اند و بوسه «kiss» که به «لژيونر شيطان» ملقب است و اين لقب به خاطر وحشي گري زياد، از طرف گروههاي شيطان پرست ديگر به آنها داده شده است.

 

علائمي که اين گروهها براي نيرو گرفتن از آن استفاده مي کنند عبارت است از: صليب برعکس، ستاره (مانند ستاره هايي که شلوارهاي «جين» و «لي» وارداتي است)، ستاره اسرائيل و… که نمونه بارز اين علائم را در کليساي شيطان پرستان در نيويورک مي توان ديد که به صورت يک صليب بزرگ و برعکس مي باشد، اما درمورد مفاهيم و پيامهاي اين آهنگها، مي توان گفت اين آهنگها، بر پايه کفر به خدا و انبياي الهي و نفي عدالت و محبت خدا، دعوت به زنا و سکس، مواد مخدر، خودکشي و قتل مي باشد.

اين پيامها با صداي بسيار ضعيف و کوتاه در پس زمينه نوار ضبط مي شود که گوش قادر به شنيدن مستقيم آنها نيست. اگر در حالت طبيعي شنيده شود، چيزي از پيام را نمي توان شنيد و فقط متن ساده نوار شنيده خواهد شد و از قدرت شيطاني خفته در پشت نوار آگاه نمي شويم.

 «ويليام دورل» دکتر مغز، در طي تحقيقات چهارده ساله خود مي نويسد: «درمغزانسان دستگاهي مانند کامپيوتر وجود دارد که اطلاعات غير منطقي و مستقيم را از مغز دور مي کند و انسان را واميدارد تا اين اطلاعات را فراموش کند ولي اگر هر گونه اطلاعاتي به بخش خاصي از مغز برسد، مغز آن را بدون چون و چرا پذيرفته و جزء قواعد روزمره خود قرار مي دهد. با اين روش مي توان به سادگي اطلاعات خاصي را وارد سيستم اطلاعاتي مغز کرد، بدون اين که شخص در موقع شنيدن متوجه پيام دروني آن شود. اين سيستم اطلاعاتي و گيرنده پيامها را در اصطلاح «subliminal program» مي گويند (پيامهايي که گوش نمي شنود ولي مغزآنها رادريافت مي کند.)»

وضع قوانين :

یکی از برآیندهای خشم به*بار آمده، اخراج پنج دی جی از رادیوها به*دلیل تشویق شنوندگان به جستجوی پیام*های پنهانی در برگردان آهنگ*ها بود. پی*آمد جدی*تر تصویب قانونی از سوی فرمانداری ایالتی آرکانزاس و کالیفرنیا بود. دادخواست سال ۱۹۸۳ کالیفرنیا بدینسان پیش کشیده شد تا از نهان*سازی که «می*تواند رفتارمان را نادانسته و ناخواسته دگرگون ساخته و ما را به هواخواهان ضد مسیح بدل سازد» جلوگیری کند. دادخواست پذیرفته شده پخش هر نوع صفحه یا نواری را که نهان*سازی در برگردانشان را بازگو نکرده*اند، تجاوز به حریم شناخته که برای آن پخش کننده را می*توان تحت تعقیب قانونی قرار داد. قانون آرکانزاس که به*اتفاق آراء در ۱۹۸۳ پذیرفته شد، به آلبوم*هایی از بیتلز، پینک فلوید، الکتریک لایت ارکسترا، کوئین و استیکس ارجاع میداد، و حکم کرد که نوارها و صفحه*ها برچسبی با متن: «هشدار: این اثر حاوی گفتار نهان شده در برگردان خود می*باشد که ممکن است قابل ادراک توسط ناخودآگاه، به*هنگام پخش عادی باشد» داشته باشند. گرچه این حکم توسط فرماندار بیل کلینتون به سنای ایالتی پس فرستاده و لغو شد. لایحهٔ شماره ۶۳۶۳، که در سال 1982 توسط نمایندهٔ کالیفرنیا باب دورنان تقدیم مجلس شد، حکم مشابهی را پیشنهاد می*کرد، که حکم به کمیسیون فرعی بازرگانی، ترابری و جهانگردی ارجاع می*شد و هرگز تصویب نشد. اقدامات حکومتی همچنین برای مجالس تگزاس و کانادا طلب شد.

يک مورد واقعي براي تأثير سريع و غير قابل انکار اين گونه پيامها برمغز : 

در يکي از سينماهاي نيويورک در طي پخش يک فيلم خاص، ميزان خريد نوشابه «کوکا کولا» و «پاپ کورن» به چندين برابر حالت عادي مي رسيد. دليل آن اين بود که، صحنه قابل ديدن در يک لحظه براي چشم در روي نوار فيلم 5 يا 6 فريم است؛ طراح اين کار بين هر 16 فريم يک اسلايد کار گذاشته بود که روي آن نوشته بود نوشيدن کوکا کولا و خوردن پاپ کورن لذت بخش است، ديدن اين اسلايد براي چشم غير ممکن است و اين قضيه زماني لو رفت که فيلم روي يکي از همين اسلايد ها پاره شد و اين عبارت روي سينما ديده شد که البته کار به دادگاه کشيده شد. اين نمونه نشانگر قدرت مغز انسان است که از هر کامپيوتر سريع تر و دقيق تر عمل مي کند.

حال که با چگونگي دريافت پيامهاي پنهاني پشت آهنگها آشنا شديد چند نمونه از پشت آهنگهاي مشهور را مي آوريم: «منظور از پشت آهنگ، همان نوار وقتي از انتها به ابتدا و با دور کند پخش شود مي باشد، که مضموني کاملا شيطاني به گوش خواهد رسانيد.»

آهنگ «لايس لابونيتا» از «مدونا» که جاهايي از اين آهنگ به زبان اسپانيولي خوانده مي شود و کلمه «گومو برگن» تکرار ميشود، پشت نوار اين عبارت «به من شيطان گوش بده» مي باشد.

درنوار کاست ديگري چنين خوانده مي شود: «…بوي عطر تو چه دلپذيره…» و پشت آهنگ اين عبارت «…شيطان خداوند ماست…» مي باشد.


 رائفی پور-برگردان(reverseing)موسیقی

 

 



 

پیام های ناخودگاه در تصاویر:

امروز به بررسی پیام های مخفی شده در تصاویر و نقش آنها در ذهن انسان می پردازیم . در زیر تصاویر زیادی که در همه پیام هایی مخفی شده قرار داده ام که در نگاه اول هرگز انسان متوجه آن نمی شود . وشاید بسیاری بگویند که ما که در این تصاویر چیزی نمی بینیم ولی واقعیت این است اگر ما متوجه نشویم ذهن نا خوداگاه ما متوجه می شویم

عکس اول که نیاز به توضیح نیست همه سالهاست شنیده ایم

 

ناخوداگاه ذهن

 

ناخوداگاه

جهت دیدن ادامه عکس ها به ادامه مطلب بروید...

 

پیام های ناخودگاه در تصاویر:

 

امروز به بررسی پیام های مخفی شده در تصاویر و نقش آنها در ذهن انسان می پردازیم . در زیر تصاویر زیادی که در همه پیام هایی مخفی شده قرار داده ام که در نگاه اول هرگز انسان متوجه آن نمی شود . وشاید بسیاری بگویند که ما که در این تصاویر چیزی نمی بینیم ولی واقعیت این است اگر ما متوجه نشویم ذهن نا خوداگاه ما متوجه می شویم

 

تحقیقات دقیق علمی این موضوع را اثبات کرده است واز سال 1897 که نقش این پیام ها در انسان ها برای بشر کشف شد غرب واستکبار به انحاء مختلف از این  خاصیت ذهن بشر در پیشبرد خاصته هایش بسیار استفاده کرده است از بازرگانی واستفاده این پیام های مخفی در لوگوی شرکت های خود تا امور مختلف وتاثیر گذاربی بر اذهان جامعه بین الملل در راستای اهداف خویش .

 

نمونه بارز آن واقعه 11 سپتامبر است که بارها وبارها از ده سال فبل از این واقعه می توان در تصاویر مختلف  اشاره به وقوع 11 سپتامبر را دید . که نمونه هایی از آن را در ادامه خواهیم دید.

 

اما من بارها وقتی این تصاویر را که پیام های مخفی ای در آنها نهاده شده به  دوستانم نشان داده ام  انها هیچ پیامی و نکته ای در این تصاویر ندید هاند بعد که  تصویر را به شکلی در آوردم که پیام مخفی شده در آن کمی آشکار تر شود و آن پیان را دیده اند گفته اند ما که متوجه نشدیم و پس وقتی متوجه نشدیم تاثیری هم روی ما ندارد . اصلاً این طور نیست کار کرد این پیام ها از طریق ذهن ناخوداگاه ذهن ماست ممکن است ما متوجه نشیم ولی ذهن ناخوداگاه ما آن رادریافت می کند . دقیقاً یه چیزی مانند کودکان  واقعا دقت کرده اید یه بچه که هنوز حافظه وذهن او درست شکل نگرفته در یکی دوسالگی چطور یک زبان را کاملاً بدون آموزش خاصی یاد می گیرد ودرست یک بار که اطرافیان یک شیء را مثلاٌ ماشین صدا می کنند او از کجا می فهمد این اسم مال این شیء است و  دیگر همیشه ماشین را ماشین صدا می کند و چطور این همه لغت را در ذهن خود که هنوز شکل نگرفته و در حال شکل گیری است جا می دهد . وحالا ما که عقلمان وذهنمان کامل هم گشته بخواهیم یک زبان تازه یاد بگیریم شاید سالها باید تمرین کنیم ولغت به یاد یسپاریم . چرا چون بچه  در یکی دو سالگی چون ذهن خوداگاهش کامل نیست از ذهن ناخوداگاه این مسائل را دریافت می کند  وذهن ناخوداگاه انسان بسیار قوی تر از ذهن خوداگاه ماست . بسیاری از مسائل و وقایع اطرافمان را که ذهن خوداگاه ما دریافت نمی کند دقیقاً ذهن ناخوداگاه ما دریافت کرده و بر درون و روح انسان آن پیام ها ومسائلی که این ذهن دریافت داشته اثر می گذارد .امروز از این مسئله دشمن در بی دینی وترویج بی اخلاقی بسیار استفاده می کند ونه فقط در تصاویر در موسیقی وغیره هم پیام های ناخوداگاه نهفته است که با برگردان بعضی موسیقی ها شما می توانید پیام های شیطانی وسکسی که در آن ها نهفته شده  بشنوید که در حالت عادی اصلاً متوجه نمی شویم ولی ذهن ناخوداگاه ما متوجه می شود . (کسانی که علاقه مندند می توانند ترانه سیندرلا عروس شد با برگردان آن را از سایت saaer.org   دریافت کنند) حتما برای شما پیش آمده که بعضی اوقات  بدون هیچ اتفاقی  حس وحال معنویتان از دست رفته وحتی حس نماز خواندن هم ندارید و حتی حس گناه آلودگی کنید در صورتی که به کل آن روز نگاهی می کنید واعمالتان را مرور می کنید تفاوتی با روزهای دیگرتان نمی بینید وگناهی هم  نکرده اید که این حس به شما دست داده . می دانید علت آن چیست ذهن شما در برابر پیام ها گناه آلود وپیام ها تشویقی به گناه وسکس قرار داشته فیلمی دید هاید که پیام سکس در آن بوده نه اصلاً منظورم فیلم غیر اخلاقی نیست فیلم عادی ولی در صحنه ای مخفیانه چنین پیامی بوده .

 

 به این گونه پیام رسانی  و این گونه محرک ها محرک‌های زیرآستانه‌ای (در انگلیسی Subliminal stimuli) در تقابل با محرک‌های فراآستانه‌ای به هرگونه محرک حسی که پایین‌تر از آستانه? مطلق فردی برای ادراک آگاهانه باشد اطلاق می‌گردد. مفهوم ادراک زیرآستانه‌ای ازاین‌رو شایان توجه است که می‌گوید اندیشه، احساسات و رفتار مردم متأثر از محرکی است که علیرغم عدم آگاهی از آن، ادراک می‌گردد. این پدیده ابتدا در سال 1897 مطرح شد، ولی در 1957 جستار «پیام‌های زیرآستانه‌ای»، هنگامی که آگهی‌سازان و چیره‌دستان وادی تبلیغات، ادعای کاربرد بالقوه? آنرا در تحریک خریداران مطرح ساختند، به گفتمانی جنجالی بدل شد.

 

محرک‌های زیراستانه‌ای را به دو شکل دیداری و شنیداری طبقه‌بندی می‌کنند.

 

دیداری :

 

محرک‌های دیداری تصاویری اند که زودتر از دریافت بیننده از جلو چشمش عبور می‌کنند یا اینکه به‌صورت نهانی در نگاره‌ای گنجانده شده‌اند. این‌گونه تصاویر در ناخودآگاه بیننده تأثیر می‌کنند.

 

شنیداری :

 

محرک‌های شنیداری پیام‌هایی‌اند که با بلندایی آرامتر از آستانه? شنوایی فرد نجوا می‌شوند یا اینکه به‌صورت برگردان در فرایندی با نام «وارون‌نگاری» به گوش شنونده می‌رسند. ادعا می‌شود این پیام‌ها در ناخودآگاه بیننده تأثیر می‌کنند. مثلاً در سال 1988 قاتل زنجیره‌ای ریچارد رامیرز، در دادرسی‌اش چنین اظهار داشت که موسیقی گروهای‌سی/دی‌سی و به‌ویژه آهنگ «ولگرد شب» از آلبوم شاهراهی به‌سوی دوزخالهام‌بخش او برای ارتکاب جنایت بوده‌است. دیوید جان اوتس، یکی از بنیان‌گزاران نظریه?برگردان پیام مدعی شد آهنگ «شاهراهی به‌سوی دوزخ» در همان آلبوم، دربردارنده? پیام‌های نهان‌سازی شده?، «قانون منم»، «نام من ابلیس است» و «او ازآن دوزخ است» در برگردان خود است که ممکن است در برانگیختن قاتل مؤثر بوده باشند.

 

 ومثالی فوق الهاده و واقعی از تاثیر گذاری این پیام ها :

 

در سال 1957 جیمز ویکاری یک فروشنده? پژوهشگر است مدعی شد که در طول یک دوره? شش هفته‌ای به 45699 مشتری در سینمایی واقع در فورت لی نیوجرسی در میان فیلم پیکنیک دو پیام تبلیغاتی نشان داده شده بود: «گرسنه‌اید؟ پاپ‌کُرن بخورید» و «کوکاکولا بنوشید» که به گفته? او در هر 5 ثانیه یکبار به مدت سه‌هزارم ثانیه این پیام‌ها نمایش داده شده بودند. زمان آن پیام‌ها چنان کوتاه بودند که آنها هرگز آگاهانه ازسوی کسی دریافت نمی‌شدند، اما ویکاری ادعا کرد که در طول این دوره 6 هفته‌ای باهمه?‌آنکه مشتریان از پیام‌ها ناآگاه بودند، فروش پاپ‌کُرن، 57?8% و فروش کوکاکولا، 18?1% افزایش یافتند

 

 

 

حالا بعضی از این تصاویر و پیان های آنها:

 

 

پنهان سکس درتصویر

 

پیام پنهان در تصاویر  باز هم کلمه سکس

 

 

 

 

 

پیام پنهان

 

 در تصویر بالا چیزی متوجه شدید در عکس جمجه کمی دقت کنید

 

پیام پنهان در تصاویر

 

بله تصویر سه زن در جمجه دیده می شود

 

 

 

 

 

پیام تصویری

 

پیام مخفی

عکس اول که نیاز به توضیح نیست همه سالهاست شنیده ایم


ناخوداگاه ذهن


 


ناخوداگاه


 


 


به ساختمان نگاه کنید چیزی متوجه می شوید .


 


 


ناخوداگاه ذهن


ناخوداگاه


 


می بنید چه جمله ای نهفته شده در پنجره ها ی آپارتمان


 


در عکس اسب زیر چه می بینید کمی دقت کنید


ناخوداگاه ذهن


 


 


پیام پنهان در تصاویر


بله حالا متوجه شدید عکس یک زن در پیشانی اسب


 


در تصویر گل زیر که در خیلی از کتابهای داستان ونقاشی کودکان هم استفاده می شود فکر می کنید چه پیامی پنهان است


پنهان سکس درتصویر


 


 


پیام ها ناخوداگاه تصویری


 


تصویر زیر قسمتی از کارتون سیندرلاست در پنجره مکان مشخص شده دقت کنید


پیام ناخوداگاه درکارتون کودکان


 


 


باز کارتونی دیگر این تصویر در کارتون پری دریایی نمایش داده شد


پیام پنهان تصویر


 


اما حالا کمک گرفتن از این ناخوداگاه ذهن برای عادی کذدن اتفاقات در زیر کارتونهایی را می بینید که سالها قبل از حادثه یازده سپتامبر پخش شده اند ولی دارند آن حادثه را بازگو می کنند و به همین دلیل بود که این حادثه به این بزرگی چندان تعجب آمریکاییها را در بر نداشت چون از سالها پیش ذهن آنها آماده این موضوع بود


 


پیام پنهان در تصاویر


 


ب


 


ناخوداگاه ذهن


 


 


ناخوداگاه


 


 


ناخوداگاه

 

. به تصویر زیر نگاه کنید و بگوئید چه می بینید : 

حالا به تصویر زیر نگاه کنید :

یا تصویر زیر :

راهنمائی :DANE WAZ HERE 

چیزی می بینید ، عکس زیر را مشاهده کنید :

 

از این نوع تصویر زیاد موجود است که انشاء الله همه را ارائه خواهم کرد . 

در حالت عادی شما این عکس های را می بینید و بدون هیچ توجهی از آنها می گذرید اما غافل از این هستید که این عکس همراه با کد مخفی که در خود دارد ذهن شما را نیز کد گذاری می کند تا در موقع لازم جواب مناسب از سمت مغز شما دریافت کنند  . اسامی مختلفی برای این نوع تصویر در نظر گرفته شده Subliminal stimuli یا sublimina messaging ، پیام های مخفی یا پیام های ناخود آگاه و اسامی دیگر از این جمله اند . این پیام ها یا کد های از این رو حائز اهمیت هستند با اینکه دیده نمی شوند ولی پیام خود را به ذهن منتقل می کند و تاثیر دلخواه را بروی فرد مورد نظر می گذارند . 

توضیح بسیار جالبی برای این موضوع در ویکی پدیا نوشته شده است ، توصیه می کنم خصوصا بخش تاریخچه این مطلب را بخوانید . 

شاید بعضی از افراد به این موضوع باور نداشته باشند و آن را رد کنند ، ولی آیا اگر این موضوع صحت نداشت و این کد ها تاثیر خود را نداشتند ، از سال 1897 که این جریان پیدا شد به بعد توجیح پذیر می باشد که نظام سلطه تا آنقدر سر سخت بر این موضوع پا فشاری کند و به عناوین مختلف از آن استفاده کند . در ادامه مصاددیق بارزی از  sublimina messaging ها یا پیام های مخفی برای شما طرح خواهم کرد که به آن Subliminal Advertising ، پیام های مخفی تبلیغاتی گفته می شود . 

استفاده این پیام ها و کد ها در تبلیغات یک طیف بسیار وسیع از محصولات را در بر می گیرد . کد ها و پیغام های مخفی که در تبلیغات استفاده شوند Subliminal Advertising ، کد های مخفی تبلیغاتی نام دارد . این مسئله زمانی مورد توجه بسیار زیاد قرار گرفت که نظام حاکم و سله بر جهان متوجه مو ضوعی شده و آن این بود که آموزه های خود را نمی تواند به صورت علنی به مردم تحمیل کند چون مورد اعتراض و مقابله مردم و ملت های مختلف قرار می گیرد . پس با توجه به تاثیر گذاری این محرک ها و کدها ، اقدام به گسترش طیف وسیعی از این تبلیغات در کشور های خصوصا اسلامی نمود . 

طرح یک سوال بسیار می تواند به روشن شدن این موضوع کمک کنید ؛ آیا شما به عنوان یک فرد مسلمان ( جدا از اینکه از برادران سنی هستید و یا شیعه ) در هر صورت خواهید پذیرفت که شرکتی هر چند مهم و پولدار که تولید یک کالا بسیار مهم و حیاتی را در دست دارد در تبلیغ محصول خود به ارزش های دینی شما بی احترامی کند ؟

جواب شما مسلما نه است . ولی همانوطور که می دانید نظامی سلطه یا غرب و یا هر چه شما اسمش را می گذارید از خیلی پیش تر این کار را با همین کد ها و محرک های مخفی تبلیغاتی یا همان Subliminal Advertising  را انجام داده به عکس های زیر دقت کنید :

آرم شرکت کوکا کولا

حالا عکس رو بچرخانید و از اول به آخر بخوانید ، اتفاقی که می افتد به شکل زیر خواهد بود :

این یکی از نمونه های قدیمی و بارز بود که خیلی از شما ها هم از این موضوع اگاه بودید  ولی هیچ عکس العملی تا به حال نشان ندادید . می دانید چرا ؟ چون کد تاثیر خود را در ذهن شما گذاشته و شما قادر به انجام کاری نیستید . از این نمونه های زیاد موجود است که مفصل به هر کدام خواهیم پرداخت .

البته این نکته هم بسیار مهم است که اینطور برداشت نشود که فقط این کد های و این نوع تبلیغات برای مسلمانان و یا کشور های آسیایی و یا منطقه خاصی استفاده می شود . بلکه این استراتژیی است که در قابل تمام مردم جهان اعم از آروپایی ، آسیایی و آمریکائی استفاده شده و جواب نیز داده . این کد های مفاهیم زیادی را دنبال می کنند . برای ما که دین مهم است ، دین و ارزش های دینی را هدف گرفته و در غرب پا را هم فراتر گذاشته ، صرف این موضوع که دین در اروپا و آمریکای امروزی معنایی ندارد و فقط بعنوان یک اسم در فرهنگ لغت از آن یاد می شود ( اشاره کوتاهی به آن جمله نیچه که می گوید "خدا 150 سال است که در غرب مرده است" ) و مسائل دیگری را به مردم خود کد می دهد . 

از جمله این مسائل از بین بردن حیا و عفت عمومی است ، رواج  مفاهیم سـک ـ سی و پـورنـ و  از بین بردن ارزش های دینی و خواندگی به تصویر کشیدن آلــت تـ ـناسـلی مرد به صورت مخفی و بسیار زیرکانه به صورتی که مخاطب مردد می شود نسب به تصویری که در حال مشاهده آن است . و در تمام نقاط شهر و رسانه های به صورت خیلی عادی برای مردم به نمایش گذاشته می شود . تمام این پیام ها باعث می شود که فرد مورد نظر نسبت به آن موضوع خاص شرطی یا حساس شده و به محض بروز نسبت به آن واکنش دلخواه طراحان را نشان دهد . 

قبل از نمایش عکس هایی که در همین مورد جمع آوری شده ایت ذکر چند نکته بسیار ضروری می باشد :

اول اینکه بعضی از عکس ها دارای مفاهیم پنهانی سـک ـ سی و پـورنـ و  می باشد . و صرف اینکه مطلب ، یک مطلب پژوهشی می باشد و قصد آگاه سازی دارم ناچار به نمایش آنها به صورت سربسته می باشم . ( با کمال پوزش )

دوم اینکه به نظر خود بنده بعضی از این عکس ها جای بحث دارد ، برای روشن شدن جریان باید گفت که بعضی از این عکس ها که به وضوح پیام پنهانی خود را بیان می کنند ولی بعضی دیگر هستند که به نظر من جای بحث دارند . و در اینجا مطرح می شود تا خود شما در این مورد قضاوت کنید .

سوم اینکه اگر شما هم در جایی به این گونه پیام های مخفی شده در عکس ها و فیلم ها برخوردید ( صرف نظر از تبلیغاتی بودن یا نبودن آن ) مطرح کنید تا در همین جا به دیگر دوستان تان نیز معرفی شود .

بنده طی جستوجویی که داشتم طیف بسیار گسترده و وسیعی از این فیلم های و عکس ها را رسد کردم به بعض از آنها در متعاقبا در ادامه پست مطرح می کنم  و در موردش بحث می کنیم و بعضی همین مجموع و مابقی آن را در یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می دهم تا دانلود کنید .

 

عکس اول : 

آن طور که بنده متوجه شدم این یکی از جدید ترین این پیام ها مخفی می باشد که برای کودکان نیر طراحی شده . به عکس زیر نگاه کنید و ببیند چیز مشکوکی می بینید :

اگر هنوز متوجه نشدید به عکس زیر نگاه کنید :

این مفهمومی است که ضمیر ناخود اگاه کودک شما هنگام تماشای این انیمیشن در یافت خواهد گرفت . و عواقب بعدی آن چه خواهد بود . 

 بقیه در ادامه مطلب

 

عکس دوم :

عکس بعدی نیز یکی دیگر از شاهکار های دیزنی در این مورد است . ببنید در عکس زیر چه می بیندی :

متوجه پیام زیرکانه آن شدید ؟ نه ، پس عکس زیر را ببنید :

این نکته برای من جالبه بود که چطور به طرز حتی هنرمندانه ای از این پیام ها استفاده کرده . باز هم متذکر می شوم ذهن کودک شما یا همان ضمیر ناخودآگاهش به راحتی این پیام ها را دریافت می کند .

 

تصویر سوم : 

پیام مخفی عکس زیر چیست ؟

خیلی واضح است ، حتما متوجه شدید . به عکس های زیر دقت کنید :

و این یکی در نمای بازتر 

 

تصویر چهارم :

طرح یکی از محصولات شرکت پپسی :

 

تصویر پنجم :

سعی کنید نکته و پیام مخفی عکس زیر را کد گشایی کنید :

نفهمیدید ؟ کمی سختر از کد های قبلی است . برای روشن شدن قضیه به عکس زیر توجه کنید :

می بینید که این پیام ها حتی تا در اقتصاد یک کشور نیز نمود داشته است . 

 

تصویر ششم :

در صورت این مرد چه می بینید :

کمی دقیقتر نگاه کنید :

 حتی لبخند ز ن هم قابل مشاهده است . 

تصویر هفتم :

به این گل های زیبا و به ظاهر ساده نگاه کنید ؛ در پس خود چه رازی شومی را پنهان می کنند ؟

مسئله همیشه یک چیز است ؛ ببینید :

 

 تصویر هشتم :

کار دیگر از دیزنی :

 

تصویر نهم :

اینبار باز هم دیزنی :

 

 تصویر دهم :

دیزنی فعالیت قابل ستودنی در این زمینه دارد ، نمونه دیگری را ببینید :

 

بد نیست در این مسیر سری هم به هالیوود بزنیم .

 تصویر یازدهم :

 به نظر بنده هری پاتر یکی از شوم ترین فیلم های هالیوودی است ، جدا تصویر بالا برای این عقیده ام دلایل بسیاری دارم.

تصویر دوازدهم :

باز هم هری پاتر و این دفعه کاراکتر های اصلی :

 

همانطور که دیدید به صورت گسترده در این بحث سرمایه گذاری شده و به هیچ قشر اجتماعی نیز محدود نگشته است . در جایی دیزنی برای کودکان پیام می گذاشت و در جایی هم سردمداران یک دولت دست به کار می شدند و نماد های کفر را به صورت کد گذاری شده در اقتصاد شان بسط می دهند . چند عکسی که دیدید مشتی بود از خروار ها عکس که می شد ساعت ها در مورد هر کدام بحث کرد . اما چون بحث به اندازه کافی طولانی شده بود و به همین خاطر  از مطرح کردن خیلی از مسئله خودداری شد . 


 

قبل از تعریف و بیان مفهوم ”پیام های ناخود آگاه" ابتدا باید پدیده شرطی سازی را بیان کرد

ایوان پتروویچ پاولف فیزیولوژیست روسی از جمله کسانی است که روی این پدیده تحقیق کرده است که خلاصه ای از تحقیقات وی را در زیر توضیح خواهیم داد.

مفهوم شرطی سازی امروزه به عنوان یک مفهوم بنیادی به همه دانشجویان رشته روان شناسی آموخته میشود. اما جالب است بدانید که این پدیده برای نخستین بار توسط فردی تشخیص داده شد که اصلا روان شناس نبود! ایوان پاولف کسی بود که پدیده شرطی سازی را کشف کرد. او در خلال مطالعاتش در زمینه سیستم گوارشی سگ ها متوجه پدیده جالبی شد: هر گاه یکی از همکارانش وارد اتاق میشد بزاق دهان سگ ها شروع به ترشح میکرد!

پاولف و دستیارانش انواع چیزهای خوردنی و ناخوردنی را به سگ ها نشان میدادند و میزان ترشح بزاق آن ها را مورد مطالعه قرار میدادند. پاولف متوجه شد که ترشح بزاق یک فرآیند واکنشی است و به طور خودکار در پاسخ به یک محرک خاص اتفاق می افتد و تحت کنترل آگاهانه حیوان نیست. با وجود این پاولف متوجه شد که سگ ها گاهی اوقات حتی بدون وجود غذا یا بوی آن شروع به ترشح بزاق میکنند! او به سرعت دریافت که این واکنش به سبب یک فرآیند فیزیولوژیک و خودکار نیست!

پاولف براساس مشاهداتش دریافت که ترشح بزاق یک واکنش آموخته شده است. سگ ها به لباس سفید دستیاران پژوهشی پاولف واکنش نشان میدادند و این لباس تداعی گر زمان غذا خوردن در آن ها بود. بر خلاف ترشح بزاق در زمان غذا دادن که واکنش غیر شرطی است... ترشح بزاق هنگامی که سگ انتظار دریافت غذا دارد واکنش شرطی است.



کشف شرطی سازی توسط پاولف به عنوان یکی از مهمترین کشفیات در تاریخ روانشناسی باقی مانده است . فرآیند شرطی سازی امروزه به دلیل کاربردهای زیاد از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری های سلامت روان همچنان با اهمیت باقی مانده است.

یکی از مثال های جالب برای این پدیده... استفاده دامداران از شرطی سازی برای حفظ دامهایشان است. به این طریق که به گوشت گوسفند دارویی تزریق شد که باعث تهوع میشد . شغال ها پس از خوردن گوشت مسموم به جای حمله به گوسفند ها از آن ها دوری میکردند.

اما متاسفانه با وجود استفاده های درست و به جا از این پدیده روانشناسی سواستفاده هایی نیز از  پدیده شرطی سازی صورت میگیرد که ”پیام های ناخود آگاه" یکی از آن هاست.

......................................................................................

مخفی کردن پیام یا مطلب خاصی در تصاویر کاری است که از سالیان دور توسط نقاش ها و یا طراحان لوگو ها انجام میشده است مانند تابلو های ”شام آخر – مونالیزا و ..." لئوناردو داوینچی و تا حال ادامه داشته است مانند لوگو ها و تصاویر شرکت های امروزی.

 این کار میتواند از طرفی کار جالب و خوبی باشد و از طرف دیگر کاری زشت و ناپسند و فقط برای سواستفاده از ضمیر ناخودآگاه انسان ها و در نتیجه شرطی کردن آنها.

از هر دوحالت مثال هایی همراه با تصاویر میزنیم تا با این بحث بیشتر آشنا شوید


  • پیکان موجود در طرح به بیننده می فهماند که شرکت آمازون همه چیز را دارا است.
  • حتما متوجه شدید که این فقط یک دوشاخه نیست درسته؟! شرکت برق ایتالیایی که مخفف نام شرکتش ED است .
  • شرکت Elle Hive که میبینید با حروف E و H یک تراکتور تشکیل شده است.


  • لوگوی شرکت بسته بندی Pakuy که جعبه ی باز شده در لوگو حرف P را نشان میدهد.

 

  • دو حرف اول یک موج را به نمایش گذاشته اند که سمبل سیگنال های دیجیتالی است و دو حرف دوم سیگنال دیجیتالی 1 و 0 را نشان می دهند.
  • تصویر مستتر خرس که در تصویر کوه Matterhorn قرار دارد سمبل شهری است که اولین بار شکلات های Toblerone در آنجا تولید شد.
  • یک کفش در فضای منفی نهفته است.
  • حرف I به زیبایی با یک زیپ جایگزین شده است
  • در این لوگو سایه یک عقاب را می بینید و در فضای منفی سمت چپ سر یک اسب و در فضای منفی سمت راست سر یک گرگ را مشاهده می کنید.
تصاویری که مشاهده کردید بیشتر برای آشنایی شما با پدیده ی مخفی سازی پیامهایی خاص در تصاویر بود.

اما حال میخواهیم تصاویر دیگری را به شما نشان دهیم که نشان دهنده ی تفکر کثیف طراحان این نوع عکس ها است. شما این تصاویر را میتوانید در فیلم ها و انیمیشن ها و لوگو ها و... مشاهده کنید!

 متاسفانه بیشتر این تصاویر مستهجن است که از شما به این دلیل عذر خواهی میکنیم و اینکه توضیح دادن پیام مخفی شده کار سختی است ولی سعی شده تا جایی که امکان وجود داشته است توضیح داده شود.

اما برای اینکه متوجه بشوید این تصاویر چگونه بر روی شما تاثیر میگذارد و شما را شرطی میکند چند مثال میزنیم... یک نمونه از شرطی شدن که برای بیشتر افراد پیش آمده است ترشح بزاق دهان هنگام دیدن لواشک یا خوراکی های گوناگون است... شما با اینکه آن لواشک را نخورده اید اما بزاق دهان شما شروع به ترشح کردن میکند که این به دلیل این است که در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده است که هنگام خوردن لواشک بزاق دهان شروع به ترشح کند! همان ضرب المثل که ” نخورده دهانش آب افتاد!! ”

 6 نوع شرطی سازی وجود دارد که در کتاب روانشناسی هلگارد توضیحات کاملی درباره آنها داده شده. یکی از اصلی ترین فاکتورهای شرطی سازی دادن جایزه یا افتادن یک اتفاق خوب یا بد برای شخص هنگامیکه یک کار تکراری را انجام میدهد است که باعث میشود فردی که شرطی شده است زمانیکه در برابر آن کار قرار میگیرد واکنش خوب یا بد از خودش نشان دهد یا به بیانی دیگر از آن کار خوشش یا بدش بیاید!

مانند فردی که با خوردن یک غذای خاص حالت تهوع به او دست داده است... آن فرد تا مدت ها از آن غذا بدش می آید چون بدن یا ضمیر ناخودآگاه او فهمیده است که اگر این غذا را بخوری حالت تهوع خواهی گرفت!


  • عکسی که در کتاب داستان بچه ها قرار دارد

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313




  • تبلیغات یک آبمیوه !


عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

  • پوستر یک جشن!

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

 

  • تبلیغات یک آرایشگاه زنانه!

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

  • حرف A !!


عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

  • .

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

  • تبلیغات کرم کف پا!‌

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

عکس +18 - پیام های مخفی تصاویر - تصاویر با پیام های مخفی - جنبش سایبری313

  • نوشابه پپسی.

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

  • تبلیغ نان صنعتی!!

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

  • بسته بندی شکلات های اسمارتیس! اگر دقت کنید حرف S در کنار E و بعد هم X 

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -


تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

 



تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

 

عکس جلد بازی NEED FOR SPEED ! شاید به این سادگی متوجه نشید! فقط کمی دقت لازم داره! عکس پایینو نگاه کنید تا بفهمید!

 


تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -




  • متوجه شدید!؟ به ساختمان دقت کنید!

 

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

 

چیز غیر عادی در این تصویر میبینید؟! فقط کمی دقت!!

 

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -





 

تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

  • لوگوی فیلم سکوت بره ها!

 تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -


باز هم کلمه ی مخفی شده در تصویر و اینبار در یک پول! به نخل های سمت راست تصویر دقت کنید!تصویر پایین را نگاه کنید!


تصاویر +18 - پیامهای مخفی تصاویر - عکس +18 -

  • .

  • لوگوی بازی سوپر ماریو که اگر دقت کنید بعضی از حروف روی آنها ستاره ای میدرخشد اگر حروفی که ستاره روی آنهاست را کنار هم بگذاریم جمله ی "U R MR G---A----Y" شکیل میشود

  • آرم شرکت کوکاکولا که معکوس آن جمله ی ”لا مکه لا محمد" را تشکیل میدهد
در برنامه کودک ها و انیمیشن ها نیز از این ترفند برای کنترل ذهن کودکان استفاده میشود

یکی از بزرگترین شرکت های ساخت انیمیشن در جهان والت دیزنی است که در بسیاری از

انیمیشن های ساخته شده توسط این شرکت تصاویر جنسی وجود دارد و این را هم باید گفت که پدیده شرطی سازی در کودکان خیلی بیشتر و راحت تر اتفاق می افتد و مواجه شدن کودکان با این صحنه ها باعث بلوغ زودرس و بسیاری از مشکلات دیگر میشود.

تصاویر تحریک آمیز جنسی در برنامه کودک - عکس تحریک آمیز جنسی - عکسهای برنامه کودک های والت دیزنی و تحریک جنسی


تصاویر تحریک آمیز جنسی در برنامه کودک - عکس تحریک آمیز جنسی - عکسهای برنامه کودک های والت دیزنی و تحریک جنسی - تصاویر عریان در برنامه کودک ها - برنامه کودک والت دیزنی


تصاویر تحریک آمیز جنسی در برنامه کودک - عکس تحریک آمیز جنسی - عکسهای برنامه کودک های والت دیزنی و تحریک جنسی


تصاویر تحریک آمیز جنسی در برنامه کودک - عکس تحریک آمیز جنسی - عکسهای برنامه کودک های والت دیزنی و تحریک جنسی - تصاویر عریان در برنامه کودک ها - برنامه کودک والت دیزنی - پوستر تحریک آمیز


تصاویر تحریک آمیز جنسی در برنامه کودک - عکس تحریک آمیز جنسی - عکسهای برنامه کودک های والت دیزنی و تحریک جنسی - تصاویر عریان در برنامه کودک ها - برنامه کودک والت دیزنی - پوستر تحریک آمیز - تصاویر زشت در برنامه کودک ها

اما حالا میخواهیم کلیپی را به شما نشان دهیم تا متوجه بشید حتی شخصیت هایی که در کارتون ها و انیمیشن ها وجود دارند نیز حتی شاید چهره ی آنها از طریق یک سری تکنیک های طراحی که وجود دارد تاثیرات روانی بدی بر روی کودکان داشته باشد...



ماجرای دروغین 11سپتامبر یکی از مواردی است که آمریکا بوسیله هالیوود توانست ذهن مردم آمریکا را شرطی کند!

اگر توجه کرده باشید پس از ماجرای 11 سپتامبر مردم آمریکا عکس العمل شدیدی نسبت به این قضیه نشان ندادند. نداشتن عکس العمل شدید نسبت به این قضیه به این دلیل بود که از سال ها پیش در هالیوود فیلم هایی ساخته شده بود که ماجرای 11 سپتامبر را میشد در آنها مشاهده کرد! انفجار دو برج! خرابی دو برج! اعداد 9 و 11 و در کنار این اعداد سخن از انفجار و نابودی و وحشت! همه ی اینها کاری کرد تا مردم آمریکا در ذهنشان جا بیفتد که در تاریخ 9/11 یک اتفاق بد قرار است بیفتد. حتی شماره تلفن پلیس آمریکا هم 911 است! و معمولا وقتی اتفاق بدی بیفتد به پلیس خبر میدهند...

حال تصاویر موجود در فیلم ها و انیمیشن هایی که باعث شرطی شدن ذهن مردم آمریکا شد را بررسی میکنیم...





 

 

 

 

http://jc313.ir/upload/ax2/11.9pic%20(10).jpg

 

 

http://jc313.ir/upload/ax2/11.9pic%20(24).jpg

 

و در آخر امیدواریم با دقت بیشتری به اطرافتان نگاه کنید...